Kelionė Helsinkis-Stokholmas-Talinas

Rugsėjo 19 dienos vakare 64 organizacijos nariai kartu su artimaisiais autobusu išvykome į kelionę Helsinkis-Stokholmas-Talinas. Anksti ryte atvykome į Taliną ir keltu išplaukėme į Helsinkį. Pirmi malonūs pojūčiai pasivaikštant po keltą. Helsinkyje apžvalginės ekskursijos metu grožėjomės unikaliais architektūriniais paminklais. Apžiūrėjome bažnyčią oloje, įžymias Helsinkio vietas bei paminklus. Helsinkis įkurtas XVI a., garsėja seniausiu turgumi, kuriame nusipirkome suvenyrų bei paragavome suomiškų patiekalų.
Vakare kruiziniu laivu Viking Line „Gabriela“ išplaukėme į Stokholmą. Nepamirštamus įspūdžius-pojūčius paliko plaukimas kruiziniu laivu. Kiekvienas rado sau mėgstamos veiklos: nusipirkti lauktuvių, paragauti patiekalų, paklausyti pianisto ar gitaristo atliekamų kūrinių, sudalyvauti karaoke ar pašokti pagal roko grupės atliekamas dainas. Išaušus rytui, stovint denyje, galėjome grožėtis salomis.
Stokholmo pažintis prasidėjo nuo senamiesčio. Vaikščiojome senove alsuojančiomis gatvelėmis, gėrėjomės miesto įžymybėmis, karališkais rūmais. Pažiūrėjome apsaugos pasikeitimą prie karališkos rezidencijos. Keletas žmonių pabuvojo Vaza muziejuje, kur saugomas įspūdingas eksponatas – didžiausias ir prabangiausias XVI amžiaus laivas Vaza, kuris nuskendo pirmosios kelionės pradžioje ir po vandeniu išbuvo net 300 metų.
Atplaukę į Taliną sužinojome, kad sugedo autobusas, todėl ekskursija vyko po naktinį Talino senamiestį. Mieste medinių pastatų nedaug, todėl nenuniokotas gaisrų senamiestis išsaugojo senąją dvasią. Išlikę viduramžiais statytų bažnyčių, pirklių rezidencijų, akmenimis grįstos siauros gatvelės. Talinas vadinamas muziejumi po atviru dangumi. Talino senamiestis yra įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą 1997 metais. Apie senąjį Taliną, visos kelionės gidas Arūnas, pasakojo taip, kaip pasakoja legendos.
Į Kauną atvykome ankstų rugsėjo 23-sios rytą. Kupini įspūdžių, nugalėję nuovargį – žmonės suspėjo į susitikimą su Popiežiumi Pranciškumi.